"Good stuff" is passed from site to site without regard for its original authenticity, until you're drowning in the dross... Another great example is the X-15 'sighting' by Bob White which fraudulently omits explanatory details from the cited source (Time magazine),

The cited article is TIME magazine, July 27, 1962, pp. 12-13, entitled 'SPACE: Inside the Sky'. It is a portrait of Major Robert White.

The final paragraph reads: 'New Mystery: After the sky-stabbing record flight last week, four X-15 pilots -- White, Walker, North American's Scott Crossfield, and Navy Commander Forrest Petersen -- journeyed to Washington, where President Kennedy gave them the Robert J. Collier Trophy, presented annually since 1911 for outstanding achievements in flight.

But for White and his fellow X-15 pilots, the greatest reward for their work is the satisfaction of probing the mysteries inside the sky. In last week's flight Bob White found a new mystery for scientists to puzzle over: through the X-15's thick left quartz window, he saw a strange sight: 'There ARE things out there,' he radioed enthusiastically over his voice radio. 'There absolutely is.'

As White later described one 'thing': 'It looked like a piece of paper the size of my hand tumbling slowly outside the plane. It was greyish in color, and about 30 to 40 feet away. I haven't any idea what it could be.'

Oberg continues: engineers postulated he was seeing ice flaking off the engine nozzle, super-cooled by the liquid oxygen propellant and broken loose by the firings of the X-15's attitude control thrusters once it was in space. This explanation came to satisfy everybody in the X-15 program, especially in hindsight when nearby tumbling ice flakes became a common sight on orbital missions.

In ANY case, the use of the TIME article with omission of the explanatory comments such as the small size of the sighted object and its appearance -- tumbling, looking like a piece of paper -- is a simple case of fraud. Somebody expected to have no problem promulgating this deliberately distorted story among the UFO buffs at whom it was aimed. And as far as I can tell, it's worked.

George Filer report (never retracted), April 1999 http://www.rense.com/ufo3/vivid.htm http://yorkshireufoinfo.homestead.com/quotesfrom.html http://www.anomalous-images.com/astroufo.html#White http://www.aliengifcentre.addr.com/UFO%20Quotes2.htm http://www.world-action.co.uk/astronauts.html http://www.bashar.com/GSP/door-ufo.htm http://www.connect.net/mattvest/astroqts.htm http://ettracker.tripod.com/astro.html#White